sobota, 7 maja 2016

KIM NAPRAWDĘ JESTEŚMY?

Masz twardą osobowość, często płaczesz, a może jesteś typem introwertyka? Nigdy nie rozumiałam ludzi, którzy nie wiedzieli kim są. Ostatnio sama zagubiłam się w tym kim naprawdę jestem, a tym kim inni chcieliby abym była. Być może istnieje jakiś złoty środek aby pogodzić jedno z drugim..

Co skłoniło mnie do napisania tego posta? Na to pytanie nie jestem wstanie jednoznacznie odpowiedzieć. Istnieje wiele powodów, przez które zastanawiamy się jaki cel/zadanie mamy chodząc po tej planecie. Co tak naprawdę nim jest?! To kwestia indywidualna, nie można wszystkich wrzucić do jednego pudełka twierdząc przy tym, że to najlepsze rozwiązanie. Istnieją zupy, które uwielbiamy, te niezbyt przez nas lubiane ale również te, których jeszcze nie próbowaliśmy. Gdyby je wszystkie zmieszać w ogromnym kotle  to ostatecznie powstałaby jedna, wielka, obrzydliwa papka. Nie sposób byłoby ją zjeść. Oczywiście nie twierdzę przy tym, że szufladkowanie ludzi jest dobre, a nawet jestem temu przeciwna ale chciałam zwrócić uwagę na to, że każdy z nas jest inny. Mówi się, że ilu polaków- tyle zdań. To oznaka kreatywnego i myślącego narodu, a nie tylko ślepo przytakującego innym.


Podejmuj słuszne decyzje 

Nic nie dzieje się bez przyczyny. Podejmowane wybory wpływają znacząco na nasze życie. Nigdy nie kieruj się tylko jednym narządem, zmysłem, odczuciem, ponieważ nie posiadasz tylko jego. Próbuj dopuścić je wszystkie i racjonalnie dokonać wyboru. Ostatnio wpadłam w błędne koło złych decyzji. Próbuję przywołać w pamięci, kiedy dokładnie to się zaczęło. Uważam, że najlepiej rozwiązywać problem u jego źródła. Może to właśnie nasze trudności blokują kontakt z samym sobą.


Poznawaj

Nie bój się zawierać nowych znajomości nawet jeśli myślisz, że to nie będą on trwałe. W ten sposób może odkryjesz, że to nie Ty ale twoje otoczenie zmieniło się nie do poznania.


Pytaj

Przyjaciele pełnią w naszym życiu istotną rolę. Zapytaj ich o siebie. To może brzmieć absurdalnie ale kto nas zna lepiej niż oni? Odpowiedz powinna brzmieć "my sami" lecz pomijam ją, bo nie jest (niestety) uniwersalna. Spytaj ich co myśleli o tobie zanim cię poznali? Jakie wywarłaś na nich pierwsze wrażenie? Może porównajcie ile się zmieniło od tego czasu?


Zrób coś dla siebie

Nie musi to być nic wielkiego. Odrobina rozrywki w niczym nie zaszkodzi, a może nawet sprawi, że będziemy szczęśliwsi niż byliśmy..


Odpoczywaj 

Znajdź czas tylko dla siebie. Połóż się, odpręż i przemyśl. Może brakowało nam tylko chwili spokoju i znów wszystko wróciło do normy

 

15 komentarzy:

  1. Gratuluje za post. Do tej pory czytałam podobne ale muszę powiedzieć że w sposób jak opisałaś wszystko mi doszło do serca. I nie raz jeszcze w życiu się ktoś zagubi ale po to jest życie aby podejmować decyzje mimo że może nie te dobre ale tak jest. Strach przed poznaniem kogoś lub czegoś nie doprowadzi nas do niczego, niczego dobrego. Bo nawet osoba typu samotnika potrzebuje tą jedną osobę która mimo wszystko będzie przy nim. Jak się żyje to dla siebie i trzeba się spełniać zawodowo lub jak tylko się da. Pozdrawiam! i oby tak dalej!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie napisany post. Zdecydowanie przydatny. Miło się Ciebie czyta, naprawdę bardzo mądrze piszesz. Wygląd trochę według mnie taki pusty, ale kto jak lubi. Zostaję na dłużej i liczę na więcej takich wpisów :)
    http://cottonon.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. ze wszystkim się zgadzam. JA z zawieraniem nowych znajomości mam własnie problem :/ dokładnie trzeba robić coś dla siebie i o siebie zadbać :)
    piękne zdjęcia

    http://moniqa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Poznawanie siebie i kim jesteśmy trwa cały czas bo wciąż się zmieniamy. I to trochę takie zaklęte kółko. 5 lat temu byłam o 180 stopni inna i nigdy nie powiedziałabym, że teraz będę jaka jestem:)
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post oraz cudowne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja się zmieniam z dnia na dzień, raz jestem taka, a raz się zmieniam niedopoznania. Ale myślę, że to jest właśnie urok mojej osoby.
    Świetny post!
    Pozdrawiam gorąco,
    jestemnatasza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale masz przepiękne oczy! Zazdroszczę:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wydaje mi się, że każdy się zmienia i to jacy jesteśmy zależy od dojrzałości :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Każdego dnia się zmieniamy, ważny aby na lepsze. Aby stawać się coraz silniejszym, zwłaszcza mentalnie ;). Bałbym się zapytać swoich przyjaciół co o mnie kiedyś myśleli, jednak często się zastanawiam co we mnie widzieli, że się ze mną zaprzyjaźnili. A najbardziej podoba mi się ostatni punkt, ponieważ w tym momencie nie mam czasu na pełny odpoczynek, bardzo mi go brakuje.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy post. Osobiście sądzę, że każdego dnia na swój sposób się zmieniamy i to zależy od naszego wieku i pewnie osób którymi się otaczamy :)

    Obserwuję!
    Zapraszam do mnie MÓJ BLOG [KLIK]
    Snapchat - MEOWTIX

    OdpowiedzUsuń
  11. Mi się wydaje, że wiem jaką osobą jestem, super zdjęcia!
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wydaje ci się, więc nie wiesz na pewno kim jesteś...

      Usuń
  12. Masz świetny blog. Obserwuję. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej. Post zaczyna się super. Potem piszesz co skłoniło Cię do napisania tego. Jeśli już chcesz o tym wspominać to powinno to być na końcu po całym poście. Bo to brzmi jak tłumaczenie się czemu coś zrobiłaś. Kolejna rzecz to zdjęcia. Jejku, jak ja nienawidzę zbędnych zdjęć do dobrego posta. Nie jestem tutaj, żeby wytykać Ci błędy, po prostu piszę naprawdę SZCZERY komentarz. Podoba mi się to co piszesz, ludzie często się gubią i szukają rozwiązania. Moim zdaniem wielu osobom pomoże taki post. Pozdrawiam. www.crazyphotonature.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Każdy człowiek powinien się rozwijać, szukać nowych inspiracji a nie chować się po kątach! Post należy przemyśleć i zrozumieć. Notka bardzo życiowa, powodzenia w pisaniu bo widać, że to lubisz! :)

    OdpowiedzUsuń